Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Sunday, 7 September 2014

Its negative and syukur

Assalamualaikum ... ^^, 
Huhuuuu.. Alhamdulillahhhh ... 


Allah perkenankan doa seorang anak tentang ibunya Laila. Hehe .. Seriusly aku taktahu nak oyak guano? Tapi, yess .. ujian Biosy mama tu. Its Negative !
Takde tanda-tanda any disease pun. Ya Allah. Syukur. lepas dapat tahu, terus buat solat sunat 2 rakaat. *rasa nak nangis pun ade sebenarnya. Yaa, Allah tak pernah lupa dekat hambanya.

Now, impian aku nak habiskan studies. Then, sambung belajar degree sambil kerja. Nak berbakti untuk mama dengan abah. Dulu mama dengan abah dah bersusah payah untuk kesenangan aku dengan adik-adik. Now,sikit lagi. Tiba masa untuk aku tabur bakti pulak..

Cerita harini.
Harini hari ahad. Kelas berjalan seperti biasa walaupun aku selalu mengharapkan :

" mintak-mintaklah lecturer mc harini.."

"mintak-mintaklah lecturer ade hal lain harini, so kelas boleh cancel, tangguh, dismiss awal dan sebagainyaaa.." ( *hakhak.. jahat ciri-ciri aku ni. jangan ikut! )

Tapi semua yang aku harapkan, takdok pun? Harini ade subjek geografi. Its time for any other students which have still not yet to present their country presentation should be made todayyy. So, aku memang dah sedar diri dahh yang memang turn aku harini. Tapi, perasaan MALAS tu menghasut dalam diri ni. ( Syaitonnnnirojimmm! )
Serius malas. Dalam  kepala ni dah fikir, kalau miss tanye , aku nak jawab je.

" Boleh tak saya present hari lain.?"

Tapi ...... :(
Lain pulak jadinyaa.. Waktu Geografi tu, miss sebut nama-nama negara yang belum present. lepastu miss sebut negara "GREECE". (*ouh ya, thats me.) aku pun angkat tangan.

" Awak bawak tak slide awak Rabi'atul ~~~~~ ?? " ( lembuttt je miss tanye aku. )

Mula-mula aku tak jawab. Sebab dalam kepala aku dok pikir.
"Aku nak cakap ke tak, dekat miss benda yang aku dah plan tadi?" 
Pasal, lembut jeeee miss tanye aku tadi .. serba salah rasa nak menolak pertanyaan miss tuu .. makaa.. 
Then, bila aku fikir balik. 
"Alaa, present jelaa.. Laptop pun dah bawak. Kalau tak present harini, hari lain kena present jugak? Sama je?"
So, aku pun angguk je kepala. Miss pun suruh cucuh wayar dekat projector slide tu dgn laptop aku. Aku pun mula present. Mula-mula present macam gelabah sikit. Sebab aku tak bawak nota tambahan. Tapi still buat aku tenang ( walaupun kelam kabut sikit ). Classmate semua sporting. macam-macam yang diorang tanye waktu aku present. lagi-lagi pasal 10 Tourist Destination in Greece tu. Ade tempat yang "hanya lelaki sahaja dibenarkan masuk. Wanita dilarang sama sekali." 

Nak tahu? meh aku story dekat sini pulak. Memang banyak aku buat reasearh pasal ni. Nak dekat 10 sumber aku pergi search pasal tempat ni untuk kepastian. 
Nama tempat ni 

MOUNT ATHOS 




* Dikenali sebagai Gunung Suci. ( The Holy Mountain )
* Gunung/semenanjung di Utara Greece.
* Untuk masuk ke Gunung Athos dikawal ketat. Hanya lelaki sahaja yang dibenarkan masuk. Wanita, kanak-kanak ataupun haiwan peliharaan dilarang masuk.
* kalau ikut kefahaman aku la.. ia kepercayaan diorang. Kehadiran perempuan menghalang mereka kepada pencerahan rohani sami-sami yang tinggal di situ.
*Tapi .. kalau tourist nak masuk pun bukan ape benda yang menarik pun kat dalam tu. ( pendapat aku laa.. kalau jenis yang suka menerokai alam tuu, mungkin berminat untuk masuk ke dalam. walaupun aku rasa macam takda ape-ape dekat dalam tu. )
*kalau ade tourist yang bawak bini ataupun girlfriend memang tak boleh bawak kaum wanita masuk. 

Tapi ! Haaa.. ado tapi nyaa... kedatangan pelancong ke negara Greece ni. Tinggi jugak .. maybe sebab cuaca dia yang lebih kepada cahaya matahari. Senang tourist nak  berjemur dekat pantai. lagipun bangunan-bangunan dia lebih terarah kepada putih, warna air laut yang sangat cantik. pemandangan landskap yang sangat indah.

Lecturer aku story, Greece ni sebenarnya Yunani. Islam dulu ade kat sini tapi sekarang tak banyak dan dekat Greece ni la tempat yang bermulanya GAY.


understand ? Hoho .. 
(  tukar topik. ) 
Heh ! Dekat kolej ade buat kursus kahwin. Murah pakej je. Roommate aku pun ajak la pegi. Nanti senanggg.. nak kahwin nanti tak payah nak pegi dah.. Lagipun murahh kenn walaupun aku belum ade calon lagi. Tapi, takpelahh .. aku mintak izin mama..

" ( bodekk ) mama,nak tanye ni. dulu-dulu mama buat kursus kahwin berapa puluh ringgit ha?"

Lepastu mama jawab. " sekarang ni manelaa mama ingat? Dah lama dahh berapa tahun dulu. Ce gi tanye paksu tu. Paksu baru kahwin. kenape ? Dah sampai seru ke?"

*adooohaiii .. soalan tuu la yang aku taknak mama tanye. aku pun jawab. "Uishhhh ! mane ade ! Tunggu la akak habis master dulu.. (lepastu mama gelak ) Takde laa ..dekat kolej akak ade buat kursus kahwin. Pakej die murah. akak rasa nak join. saje.. "

lepastu mama jawab. " Ouhh.. ingatkan dah sampai seruu.. haa, ikutlah tak kisahhh."



Hohohoo ...







Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...