Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Friday, 15 August 2014

Raya aku



Ni aku nak merungut pasal baju raya tahun ni.. Well, as a someone yang "tersangatlah busy" (*ok, poyo) , sebelum raya tu aku tak ada masa nak pegi shopping beli baju raya memandangkan family aku pun jauh dari aku. Bukan, tak boleh beli.. Cuma ? entahlah ? A few days sebelum raya je aku sempat pegi cari baju raya. Itupun aku ajak maksu aku pegi shopping. And ~ tahun ni pulak tetibe family aku decide nak pakai sedondon one family time hari raya. Itupun atas request adik aku. Biru turqoise tahun ni .. Penat gila nak cari warna biru turqoise? Lagi penat aku dok pusing dekat Jalan TAR tu. Sampai penat , letih segala lelah keluar . 4 jam cari still tak jumpa-jumpa lagi kot? 

Haishh .. Baju kurung sekarang, dah macam baju kawenn dah aku nengok? Penuh gila segala manik labuci bagai? Aku bukan minat pun? Ingat aku nak kawen ke nak beli baju yang ala-ala liplapliplap tu? Memberatkan badan je aku rasa ? Serabut aku tengok, aku nak cari baju yang simple tapi sedap mata memandang. Itupun susah? Last-last .. jumpa jugak. -,-" Tapi yang kosong takde? Still ade jugak lah manik-manik labuci sikit. Bolehhh laa ... Tapi aku sorok manik-manik tu dengan tudung. Hakhak ... (*eh? Biarla. aku yang pakai. ) hihihhi.


Ok, yang tak boleh blah nye ? Aku takda kasut yang sesuai untuk dipadankan dengan baju raya aku. (*ouh, sigh) So, aku pakai je la sneakers merah aku. Hohoho~ rasa macam gempak sikit pakai baju kurung moden dengan sneakers.



Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...