Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Wednesday, 20 August 2014

Jam

Dugaannnnn lah pada aku. 
Dengan handphone tetibe rosak tak boleh nak switch on? Lepastu dengan jam tangan yang habis bateri. Aduuhhhh … kalau salah satu rosak, takpe jugak. Ni ? Dua-dua rosak ? aku nak tengok jam dekat mane? Jam loceng, jam dinding mane ade? Selama ni pun, jam loceng pakai alarm dekat henfon je. Nak tengok waktu pun tengok dekat henfon je? . Ni, henfon dah gelap gelita . Apaaa pun tarakkk ? . Serba salah aku kalau takde jam. takut terlambat datang kelas je ? Ni lah payahnya bila bergantung dengan satu teknologi sahaja. *rasa bodoh pun ade. Aku terfikir jugak nak tegakkan batang kayu bawah matahari yang macam buat ala-ala subjek sains waktu sekolah menengah dulu. Tapi, ahhhh .... 

Disebabkan henfon ni, bukan pasal jam je tau? Aku nak kol mama pun tak boleh ? Aku mane ade henfon spare part ? Tuu jelah satu-satunya henfon tempat aku bergantung.  Takdak yang lain dahhh ..

 “ kenapelahh time-time cenggini kau nak buat hal ?”

Besides, Mara aku pun tak siap lagi nak leengkapkan isi borang online. Nak tanye mama macam mana kalau nak contact pun tak boleh ? 


Sekarang ni pun tengok jam dekat laptop ? Dahtu ? alarm nak bangun pagi , macam mana ? Laptop mana ade alarm? Aduhh ? payahh bebenorr laa .. 




" Allahumma Ya Allah ! Jauhkanlah kami dari Neraka dan seksaannya serta segala perbuatan yang mendekatkan kami kepadanya. Masukkan lah kami ke Syurga bersama orang-orang yang beruntung mendapat rahmat-Mu. Amin"

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...