Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Wednesday, 27 November 2013

Please don't hate me.


"Kenapa kau kisah sangat pasal orang lain ha ? Jangan fikir sangat pasal orang lain yang tak fikir pasal perasaan kau. Diorang tak kisah pun pasal kau. Engkau tu ! Fikir pasal diri kau sendiri. "



Aq terdiam.  Waktu tu aku fikir. Aku paksa diri aku untuk jaga hati semua orang. Walhal ? Aku tak mampu sebenarnya. Aq suka buat sesuatu di luar kemampuan aku. Even aku tahu aku tak boleh buat, tapi aku tetap buat. Hati aku ? Belakang cerita. Aku tolong jugak even waktu tu pada masa yang sama aku pun dalam kesusahan. Tapi aku diam. Aku ego dalam hal tu sebab aku fikir. Aku tak nak menyusahkan orang. Aku akan cuba selesaikan sendiri. Aku tak suka tengok orang lain susah hanya disebabkan aku. Aku akan lebih rasa bersalah. Biarlah aku yang susah. Walaupun di hujung ranting.

Maafkan aku andai aku ego dalam hal ini. Kisah silam yang membuatkan aku jadi begini. What you give, you deserve get it back. Aku cuba jadi kuat semangat dari kisah silam. Mungkin, kadang-kadang .. kebahagiaan di hadapan menutup semua kisah kesedihan aku di belakang.  Lihat senyuman ikhlas aku. Jangan sedih atas kesedihan aku kerana ianya akan makin bertambah. Kuatkan aku. Maafkan aku. Aku ego taknak berkongsi kesedihan aku. Aku taknak orang lain bersedih juga kerana aku. Walaupun air mata di hujung kelopak mata, aku akan tetap cuba bertahan. Tolong jangan benci aku atas semua ni.

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...