Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Monday, 5 August 2013

Studies : Days 8 - Homesick.

Assalamualaikum

01 Julai 2013 - Hari ke 8 aku berada berseorangan di Kelantan without my parents. And my homesick are getting worse . ! Really worse. I can't stop crying when I remember them.

10:10 pagi : Wake up in the morning. Wearing Baju Kurung for first day of class. Macam tak percaya aje ? And now, Still waiting what gonna be happen  today. So bored ~ Masuk dalam dewan auditorium bersederhana sahaja keluasan dia. Ouh ? Jumlah pelajar dia, hampir jugak memenuhi ruang dewan tu. Kesemuanya pelajar kos Diploma Pelancongan. Bukan Pelencongan ye. *ada budak lelaki dalam dewan tu asyik cakap "pelencongan" je. Naik menyampah dengar . -,-"

10:15 pagi: Duduk dekat tempat yang kosong. Alone, still no making friends yet. Entah lah. Aku just tunggu what will gonna happen. Student yang lain masing-masing dah berkenal-kenalan dengan kawan diorang. Aku ni  pemalu. Suddenly ? Aku dihalau dari tempat aku duduk.

" Awak ! Dah ado ore ( orang ) doh tempak ( tempat ) ni.  Budak sains ... bla .. bla.... blaa...  ~"

 Nak je sound. "eh ? takde nama kawan awak tu pun ? " Sakit hati pun ada. Tapi .. Aku diam. Aku bangun dah cari tempat duduk yang lain. Sabar ~ Ada hikmah disebalik apa yang berlaku. *ok, aku dah nak nangis. Aku cuma mampu berharap aku bermimpi sekrang. Ini ujian dan dugaanNYA. Rasa nak demam. Rasa lembik macam nak demam je. Jelly nyaaaa ...

Malam ..

Keluar makan denga roomate. Makan dekat sebuah kedai makan. Aku order yang biasa-biasa aje. Nasi goreng biasa + teh o panas. Bila order sampai, nasi goreng dia , berbeza sangat dengan nasi goreng tempat aku. Nasi goreng tempat aku, even RM4 pun, ada macam-macam. Ada sayur campur, ayam, udang blaa.. blaa .. tapi ? Nasi goreng yang aku order ni .. just ?
 Nasi, kicap dan beberapa ketul ayam = RM4 .. cuba bayangkan ? Kalau gituu, aku pun boleh masak sendiri. ? dah tu .. gelas Teh O aku, sumbing. Pecah sikit. Takkan tukang buat air tu tak perasan kot ? terus hidangkan gelas pecah dekat customer ? Aku terus takdakk selera.

Tiga orang housemate yang makan sekali dengan aku gelak + bahan aku sebab aku order nasi gorang yang memang tak ada rupa nasi goreng langsung ? Rasa nak nangis je. Tapi aku tahan je.Sedihh ..

Rindukan adik-adik ~ nak gaduh dnegan adik-adik . nak mandikan Nuha, budak kecik tuu.. risau .. agak-agak .. adik-adik macam mana lah dekat sana wihout me ? ..


Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

1 comment:

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...