Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Saturday, 10 August 2013

Cerita sedih.

Assalamualaikum

cerita sedih .. pertama kali berada di negeri orang .. berjauhan dengan keluarga , tanpa mak ayah. tanpa adik - adik. Sebelum sambung belajar, aku dah yakin aku boleh cuba untuk survive . Tapi, sangkaan aku meleset. Bila aku sendiri yang merasai pengalaman, cabaran dan dugaan .. au terus rasa down .. aku tak boleh nak teruskan lagi. aku tak sanggup. Aku nak berada dengan family aku. I want to be with them .

Dari hari pertama aku dekat situ . macam-macam dugaan dan cabaran yang datang pada aku. Pernah berkali-kali aku menangis tak berhenti-henti. Apa yang ada dalam fikiran aku, hanyalah mama dan abah. Aku nak balik ... aku nak balik Selangor .. waktu hari nuzul quran haritu, aku nak balik Selangor jugak. Bila dapat jejakkan kaki ke tanah negeri Selangor .. aku rasa .. ya ! Ni lah tempat aku .

Kenapa hari tu aku terkejar-kejarkan tempat lain sedangkan aku dah selesa berada di tempat sendiri ? Manusia ...

Sekarang ? Masa tak boleh nak diputarkan kembali ? . Aku kena teruskan jugak . Takkan aku nak lepaskan segala pengorbanan parent aku selama ni ? perit atau tak .. kena hadapinya jugak.

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...