Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Thursday, 30 May 2013

My decision, Allah already arrange all.

Assalamualaikum


Alhamdulillah, Rezeki untuk aku sambung belajar, Allah dah bagi. Aku tak tahu pilihan yang aku buat ni betul atau pun tidak ? Cuma aku harap, ianya yang terbaik untuk aku.

Kepada sesiapa yang masih tak dapat dan masih menanti .. Sabar ye . Allah akan bagi. Cuma jangan berhenti berusaha dan jangan berhenti berdoa kepada Allah. Sesungguhnya DIA yang Maha Mengetahui. Aku dapat tawaran  sambung belajar walaupun jauh . Nuuuuu di pantai timur.

Ok, macam tak percaya, namun itulah hakikatnya. Aku ingat nak tunggu result permohonan rayuan uppu tu .. tapi .. entah lah ?

Disebabkan aku dah terlampau konfius macam dah nak pecah kepala rasa nak hentak kat dinding, aku tanye pendapat mama tentang bidang yang bakal aku pilih ni . Sama ada ok atau tak ? Sesuai ke untuk masa depan ? haha ..  Apa-apa perkara yang aku perlukan, aku tanya pendapat mama. Sebab aku tahu, mama boleh berikan jawapan untuk aku. Aku takkan bergerak sesuka hati tanpa tanya pendapat mama dulu .

Nak beli tu, tanye mama.
Nak pilih baju tu, tanye mama.
Nak ini tanye mama.
Mama is everything to me.

Aku kurang yakin kalau tak tanye pendapat mama.

Balik dari bercuti dengan family dekat Pulau Pinang beberapa hari lepas ( Ahad- 26.5.13 ) .. aku terus on lappy .. research pasal tempat-tempat pengajian yang ada dekat pulau pinang tu .. kot-kot lah ada Politeknik , Kolej atau pusat pengajian yang boleh aku mohon untuk sambung belajar . Aku dah jatuh cinta dengan Pulau Pinang sampaikan aku beria-ria nak cari tempat pengajian untuk aku sambung belajar dekat Pulau Pinang tu .

Tapi .. ? Kos yang ditawarkan , semuanya tak sesuai dengan aku. Kebanyakannya tentang engineer, elektrik dan technician . Ngaaaa .. sedih jugak lah rasa hati ni . Tapi, tak pe . One day . Aku akan datang lagi untuk menikmati keindahan Pulau Pinang tu sepuas-puasnya.


# Terjumpa status ni dekat facebook . 
Perempuan malu ditenung oleh lelaki. Tapi, perempuan suka curi-curi pandang orang yang dia suka. 
 Ngaaa ! memang betul pun .. aku bercakap dengan classmate lelaki pun bukan pandang diorang. ? Aku pandang lantai . *macam bercakap dengan lantai je . Haha .. Sampaikan ada member aku tegur ,  
" kenapa kau bercakap dengan a**n ( lelaki ), pandang bawah ? Owhh .. so sweet ?  "
 Haha ! sweet lah sangat ? Aku tak berani pandang lahh ... takut terkena renjatan elektrik dari mata diorang. 
 
Hm, agak-agak .. kalau follower blog dhia adawiyah ni dah cukup 1000 .. nak buat fanpage , ok tak ??

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

8 comments:

Teena Tna said...

Kt penang memang byk engineering especially kt uitm & poli, tp kt uitm penang ada pharmacy, sy amik course ni kt uitm, best, plus, area tu kt town, senang nk kuar mana2.

♡ ⓒⓘⓚ ⓨⓐⓨⓐ™ ♡ ツ said...

okayy sangat . nanty kitee like . ^.^ kamu dapat kptm kota bharu yee ? course apee ? :D

Lissa LaLissa said...

Lissa pun sama., x sah buat sesuatu tanpa tanya mama., hehe ^^ buat fanpage sekarang pun boleh., Lissa tolong like. hee

Muna rahimah said...

Takecare sis. Manapun sis pergi still boleh berjaya. Dengan DUIT. Doa, Usaha, Ikhtiar, Tawakal. Apa apapun goodluck ^___^

Dhia adawiyah said...

@Teena Tna uuhh ? farmasi. terel jugak tu .. haha .. anyway, penang memang best ..

Dhia adawiyah said...

@♡ ⓒⓘⓚ ⓨⓐⓨⓐ™ ♡ ツhaha .. yup. KPTM Kota Bharu. Course Tourism aje ..

Dhia adawiyah said...

@Lissa LaLissa ehehehe .. betul ? insya allah. terima kasih ..

Dhia adawiyah said...

@Muna rahimah terima kasih untuk semua dorongan. thanks ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...