Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Monday, 15 April 2013

nak cari pengalaman baru ke ?

Assalamualaikum

Selamat hari yang bahagia, seceria dan segembira .
Erkk ? Ok, abaikan .
entah ape yang aku merepek ni?

Huargggghh .. tengah penin *pening ni ... penin ...ingat nak sambung belejar ? Tapi, tak tahu nak sambung belajar kat mana? Kos yang aku rasa nak amik pun aku rasa was-was ? ?Mampu ke aku ? .

Now, aku kerja part time dengan jiran area rumah aku. Rumah dia, depan sikit dari rumah aku. Jalan terussss, then belok kanan.
Haha. macam tau-tau je :p

Aku tolong dia Jual makanan dekat Genting . huaahahaha .. betapa pendeknya masa kerja aku .
Dari pukul 10 - 4 petang . ( 7 jam je. ) haha .

Tadi baru balik dari membeli-belah barang dapur with my mom. Aku jalan-jalan, round dalam pasaraya tak famous tu .. banyak kedai telefon dan alat telekomunikasi. banyak jugak gadjet zaman sekarang . Ipad, Galaxy Tab, tablet . Samsung Galaxy S2 & S 3 ,Perghh !

Henfon aku pun ?? Menanti untuk padam dan menghembuskan nafasnya yang terakhir je . Dah tua sangat dah ..
" Ouh , please lah. Jangan memadamkan dirimu lagi . Tunggu aku kumpul duit dulu baru dapat beli yang baru . Please . Aku hargai jasa kau yang bagi aku guna aku untuk mesej kengkawan aku, my family .. dan semua orang . "
Then, bila nak balik, round lagi tengok kedai-kedai baru bukak.
Ternampak francais Pizza Hut Delivery baru bukak cawangan dia . Siap ada banner lagi . "jawatan Kosong"

Mama : Hah! Tu, ada jawatan kosong. Pergilah mintak.
Wieya : Habeh ? Cik Lin tu macam mana?
Mama : Laa ? Takkan nak berkepit dengan Cik Lin je ? Cubalah cari experience lain pulak  .

Masalah nye , aku ni jenis yang ...

- Takut nak memulakan sesuatu yang tak pernah aku buat. Kiranya takut untuk mencuba sesuatu yang baru berseorangan. Kalau ada kawan aku, rasanya boleh kot ? Nampak sangat aku ni tak reti nak berdikari kan ?

then, aku asyik terbayang ..

Macam mana kalau aku salah buat kerja ? Buatnya kau kena maki dengan supervisor ? huaaa ...
aku dahlah jenis yang cepat nangis . Kalau aku nangis, jangan pujuk . Sebab nanti lagi deras air mata aku mengalir . hahahah .. Jangan pelik .

hoish .. macam mana ni ... ?


Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

8 comments:

combi said...

awk sama dgn combi..cpt nangis..marah suka sedih mesti ngs..hahha

Rapunzeel Cikilolo said...

apa salahnya...

banyak tempat, banyak pengalamannya

:)

imantizz_truper said...

try la dulu..pengalaman oleh mendewasakan kita..cewahh,ayat..hahahahaha..

Sayidah Nafisah Ruslan said...

cuba jelah dulu kan, nanti kita dapat banyak pengalaman. sambil tu boleh tahu resepi buat pizza.. hehe

Dhia adawiyah said...

@combi ngehehe .. kita seruupaa ..

Dhia adawiyah said...

@Rapunzeel Cikilolo betull. ok . jugak

Dhia adawiyah said...

@imantizz_truper ahaha.. ok.

Dhia adawiyah said...

@Sayidah Nafisah Ruslan boleh jugak . wieya akan try .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...