Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Monday, 29 October 2012

Detik waktu , terus berjalan ...


Assalamualaikum ~ Entri di-publish tepat jam 12:30 tengah hari.

6 Days left ..

132 Hour

7920 minute  

475 200 seconds

  Semua itu akan berlalu tanpa kita sedari. Cepat atau perlahan masa itu akan pergi meninggalkan kita. Tak akan berpatah kembali. Di saat itu, Kita akan mula mengenangkan masa dan waktu yang telah berlalu. Pahit atau manis, itulah yang akan terlintas di fikiran. Imbas kembali.

Berat hati ini , untuk meninggalkan semua yang selama ini menjadi kenangan manis yang menggamit memori, sahabat yang setia di sisi. Hari ini, keesokannya dan hari-hari yang seterusnya, kita perlu menempuh cabaran yang datang. Apa yang perlu.. semangat dan dorongan akan menjadi kekuatan dalam hidup . 

Di saat itu juga, kita akan berpisah dengan semua yang kita sayang. Kita akan belajar berdikari untuk meneruskan kehidupan kita sendiri. Kita akan berdikari sendiri tanpa mengharapkan pertolongan atau bantuan dari sesiapa.

Dan di saat itu juga, kita sendiri akan belajar merasai pengalaman hidup. Pengalaman yang akan menjadikan kita lebih maju ke hadapan. Memperbaiki kesalahan yang telah kita lakukan supaya kesalahan yang sama tidak akan berulang. Bak kata Adnan "Sempit"

" I don't want banana fruit two times ! "
        

        
        Cuma dia ..
Hampir setiap hari aku terfikirkan dia . Teringat pada dia ..

Hampir setiap hari juga aku berdoa agar Allah sentiasa melindungi dia dari sebarang bahaya. Hampir setiap hari juga aku berdoa akan kebahagiaannya dengan insan tersayang.

Meskipun aku tahu apa yang aku harapkan tak mungkin akan berlaku .. aku akan sentiasa menyokongnya dari belakang. Aku akan sentiasa berdoa supaya dia berjaya dengan cemerlang juga bersama dengan orang yang dia sayang. 

Doakan Wieya berjaya dengan cemerlang .. ! 








Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

3 comments:

Sayidah Nafisah Ruslan said...

walau apa jua terjadi jangan sesekali memandang belakang.. terus saja kedepan..dengan itu, awak pasti akan terus cemerlang :)

:: Mrs.Eady :: said...

betul..

jal said...

hahah pengiraan yang detailed meh kalau free Jal nak ajak join segmen ni Segmen Aku Dan Mereka btw gud luck ingat SPM adalah segalanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...