Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Sunday, 22 July 2012

Rindu tak kesampaian



Assalamualaikum ~


Alhamdulillah ~ 
Selesai juga berpuasa pada ramadhan yang pertama . Tak terasa puasa pula. Maklumlah. Duduk bertapa dalam bilik semata - mata nak siapkan kerja kursus pendidikan seni visual. Tak keluar bilik pun. Kecuali lah kalau mama dengan abah panggil .

" Akak ..."
" Ye ."
" Mandikan adik ~ "

" Akak .. "
" Ye "
" Buat susu Nuha , tidurkan Nuha "
" Okey "

" Akak .. "
" Ye "
" Turun, dah berbuka "
" Yeay ! "

 Dulu .. kalau suruh buat something , apa apa pasal rumah or adik.. basuh kain , lipat kain , cuci pinggan .. haha . berat tulang. Tapi, sekarang. Bila buat semua tu . Rasa happy sangat ! Tak  tahu kenapa ?

Ramadhan datang menjenguk semua umat islam agar mengingatiNYA selalu. Aku, Walaupun terpancar kegembiraan , namun di hati masih terselit  rasa sayu dan sedih. Terkenangkan kisah lama. Kisah , yang kadang - kadang tak ingin aku imbas kembali.  Dulu .. beberapa hari sebelum ramadhan , kawan - kawan rajin hantar sms ramdhan . Haha .. Macam - macam sms ada. tak kiralah. Gembira ke , lawak ke , sedih ke .. semua adalah .

Contohnya :

" Perkataan yg indah adalah ALLAH
Lagu yg merdu adalah AZAN
Media yg terbaik adalah AL-QURAN
Senam yg sihat adalah SOLAT
Diet yg sempurna adalah PUASA
Kebersihan yg menyegarkan adalah WUDHU
Perjalanan yg indah adalah HAJI
Khayalan yg baik adalah ingat akan  DOSA dan TAUBAT "


 " Indah malam kerana bintang
Indah taman kerana bunga
Indah cinta kerana kasih sayang
Indah hidup kerana silaturahim
Oleh itu mari indahkan bulan Ramadhan dengan ibadahNYA "




Terutamanya ada seorang kawan Wieya ni. Dulu, macam belangkas .. Ke mana aja , mesti berdua. Memang seronok sangat dapat jadi kawan dia. *seronok kena buli. Dia selalu tolong kita bila kita dalam kesusahan. Dia juga tolong kita simpan rahsia kalau kita suka dekat seseorang. Dia memang baik. Tapi, mungkin Wieya bukan kawan yang terbaik untuk dia.   Sampaikan Wieya rasa Wieya tak layak untuk kawan dengan dia.

Comel kan , dia ? Cuba cari Wieya dekat mana ??
Wieya rindu dia. Rindu nak bergurau dengan dia lagi . 
Tapi sekarang ..
Wieya sendiri pun tak tahu dia kat mana?. Lost contact.
2011, tahun lepas . dia pindah Shah  Alam . Sampai sekarang tak contact .. sedih nya . Agak - agak , dia ingat kat kita lagi tak ?

Farrah ..
Awak ingat lagi tak , janji - janji kita satu geng dulu? 
- Janji nak ke universiti yang sama.
- Duduk rumah sewa sama - sama.
- Buat kerja part time sama - sama.
- Pergi universiti , naik moto sama - sama ..

Farrah , kita dah dapat lesen motor. Tak sabar nak ajak awak naik motor dengan kita. Tapi , mana awak ? Apa yang kita janji nak buat sama - sama ..Tinggal janji aja . "Sama - sama " pun dah tak ada .

                   Henpong Wieya dan Farrah. haha .. Henpong dah pecah skrin. Ganas sangat bila guna.


Ingat tak? Dulu , lepas balik sekolah .. mesti beli ais blended sambil usha "si dia" .. tapi, sekarang .. kita dah tak usha dia dah .. sebab dia dah berpunya.

Farrah .. nak tahu tak ?
Sekarang ni kita rasa sunyi sangat . Rasa keseorangan . Susah betul nak cari seorang sahabat yang ngam dengan kita. Sehati dengan kita macam awak.

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

8 comments:

cik yuyu said...

sedih pulak baca.. sabar eh..
insyaallah nanti awak jumpe dia jugak.. smile!!!

Sayidah Nafisah Ruslan said...

mesti akan jumpa kawan awak punye tu nanti.. kawan sejati takkan tinggalkan kawan dia sendiri :)

Iera balqis said...

alolo..sama la dgn kita nie..rindu gler dgn kwn tyme zaman skola dulu , rehat sama-2 , belajar sama-2..hmm ..skrg , smue da busy..kiteorg jarang jmp..sobsob :")

Ameerul Ashraf said...

Rindu tu lumrah kan?
terutamanya dekat kawan2 baik kita time skola dulu..
itulah saat-saat berharga dalam hidup :)

dhia adawiyah said...

@cik yuyu oryte ! wieya kuat semangat ! .. smile !!

dhia adawiyah said...

@Sayidah Nafisah Ruslan insya sllah. moga - moga allah kabulkan niat wieya ni ..

dhia adawiyah said...

@Iera balqis hm .. itulah .. teringat kisah lama .

dhia adawiyah said...

terima kasih @Ameerul Ashraf . memang lumrah . dan saat yang paling bernilai .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...