Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Tuesday, 24 July 2012

Kasih sayang mama ..



Assalamualaikum ~


Wahh ! Akhirnya siap juga Kerja Kursus ( Folio ) Pendidikan Seni Visual. Kesemua pelajar tingkatan 5 yang mengambil subjek pendidikan seni, wajib buat folio ni. Untuk tambah markah dalam peperiksaan SPM nanti. Ni kiranya , sebagai back up laa ..

Untuk folio ni ada banyak pilihan yang boleh pelajar pilih. Yang Wieya ingat .. err .. kasut kanvas , beg ikat celup dan banyak lagi .. tapi Wieya pilih kasut kanvas.

Daripada hari Jumaat , bertapa dalam bilik nak siapkan folio ni .. memang meletihkan . Tapi BEST !
Masa tengah siapkan folio ni ..tiba - tiba, Mama ketuk pintu

Mama : Nak ikut tak?
Me : Pergi mana ?
Mama : Econsave .. release tension .
Me : Nak ! ..

Haha .. Econsave tu tak jauh pun .. dekat sebelah rumah je . haha . jalan kaki pun dah sampai .. Mama macam tau - tau je Wieya tengah stress gila sebab penat mewarna pada kasut. Leceh betuii.. Banyak kali tersilap warna . Tapi nasib baik la dapat fixed balik . Bak tahu tak ? Bila kita dah berjaya siapkan hasil kerja yang kita buat .. rasa puas sangat ! .. Kita bangga dapat siapkan ia sama ada cepat atau lambat. Macam mana kita berusaha , macam itulah hasil yang kita dapat .

Ok. Sampai econsave ..Jalan - jalan .. cari ilham .. tenangkan diri di hari yang mulia ini . Biasalah ~ macam - macam bau ada . Bau wafer , aiskrim , roti kaya dan bau yang paling best .. bau Roti Mexico . Wah ! bau diaa .. mencabar  keimanan . Pernah makan ? Sedap kan?


                                            credit gambar : Google .

" Eh ? Astgharafirullah .. Puasa ! Puasa ! .... " 

tak lama kemudian .. lepas beli barang , balik ..

Well ..
 Mama faham segalanya tentang aku. Wieya harap Wieya dapat jadi anak yang solehah dan dapat membalas jasa mama dan abah walaupun jasa mereka itu tak ternilai harganya. Amin ! Moga - moga Allah SWT kabulkan doa Wieya ini.

 Hoho .. hasil yang belum siap . Dalam erti kata lain .. kerja separuh jalan baruu .. Cuba tengok ~ kasut .. dan reka letak warna sebelah tu .. ikan nemo tu sama tak ? Haha .. Ok. Proses nak buat agak rumit skit. tapi kita kena berhati - hati agar tak tersilap langkah.


 Kajian reka letak warna pada kasut .. susah sikit . Sikit je. Anyway , lawa tak ?? Inilah yang rumit ! .. Juling mata nak mewarnanya .. banyak kali tersilap . tapi , harus pandai betul kan balik . Hoho . Cikgu seni dah ajarkan dah .. ilmu harus digunakan.

<<< Jangan la gelak !! Tau la tak lawa ! ..



Gambar tak de motif langsung !






Letihhh ... ketih .. rehat kejap .


Hoho .. lepas ni ... boleh bukak blog ! So , apa pendapat you allsszz ?? .. nak tahu tak ? Seni ni .. biasa - biasa aje. Tapi , bila kita dapat hasilnya . Memang gembira .. Susah ? Semua benda/perkara mesti ada susahnya kan ? Tapi dalam bentuk lain. Kena usaha.

Siapa yang tak ambil subjek  seni ni.. memang rugi sangat . Sebab macam - macam boleh kita buat. Cikgu pendidikan Seni Wieya memang best ! .. Memang Profesional dalam melukis , mewarna , melakar ..ahh .. ape - apa aja berkaitan dengan seni . kalau tengok hasil yang cikgu Wieya buat .. mesti rambang mata .. Lawa sangat ! ..

Semua tunjuk ajar daripada SIFU Cikgu , akan Wieya gunakan dengan sebaik - baiknya.  Ya ! * bersemangat !


Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

2 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

aku rasa warna hijau oren tu naek la...

dhia adawiyah said...

@Rapunzeel Cikilolo a'ah , ramai yang bagi cadangan macam tu , tapi ramai sangat dah buat warna tuuu .. ehehe. wieya buat lain dari lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...