Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Sunday, 22 July 2012

Awaklah punca segalanya.



Assalamualaikum ~


Kenapa susah nak lupakan dia ? .. Dalam hati ni memang dah tekad nak lupakan dia ..
tapi ..
tak boleh ! " Kenapa ? Susah sangat ke hati dan fikiran ni nak lupakan dia ? Susah sangat ke nak buang dia jauh - jauh ? .. "

"Ya ! Memang susah .. Dulu .. dialah punca, dialah penyebab yang selalu membuatku tersenyum hampir setiap hari hanya dengan melihat senyumannya. Senyumnya dia, bahagialah aku. Sekarang, dia masih tersenyum dengan orang lain bersama dia, aku juga masih tersenyum. Namun, senyuman ini akusimpan di dalam hati. "

Dialah punca kedatangan rindu yang mengetuk pintu hati ini setiap hari. 
Dialah punca aku berada dalam dunia khayalan. Terbang di awangan.
Dialah punca aku lemah saat terlihat senyuman dan lirikan matanya.
Dialah punca segala - galanya.


Kadang - kadang, awak senyum bila terserempak dengan saya. Awak tak bagi saya lupakan awak ke? Nak bagi saya sengsara sebab 24 jam teringat pada awak ? ..

Bangun tidur , teringat awak
Pergi sekolah, teringat awak
Dalam kelas,  teringat awak
Nak makan,  teringat awak
Bawak motor,  teringat awak *nasib baik tak excident.
Nak pergi Jalan - jalan ,  teringat awak
Nak tidur ,  teringat awak. *Sampaikan saya alami mimpi buruk sebab asyik teringat pada awak. 

Semuanya awak !  




Saya pun tak tahu apa yang hati saya inginkan. Saya hanya harap untuk jadi kawan baik awak yang sudi menemani suka dan duka. Tak lebih dari itu. Saya pilih untuk awak jadi sahabat saya untuk selamanya.  Sebab, persahabatan akan kekal selamanya kan?



Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

5 comments:

Sayidah Nafisah Ruslan said...

memang susah bagi kita untuk melupakan orang.. lagi2 orang yang selalu berbaik dengan kita

ELFarahin said...

unnie....diq tecik nak kasi opinion je nie. ada org kata, even dah break up dgn ex, tak bermaksud tak boleh berkawan. Unnie betul-2 nk lupakan dia? Berdoalah kepada Allah s.w.t supaya dia hilang dari fikiran dan hati unnie selama-lamanya. Farahin guna cara yg ke-2 tu and ada lagi satu cara yg memg tak wajar digunakan. Tapi unnie lebih matang drpd saengi. Saengi pasti unnie BOLEH face hal ni dengan rasional. You're STRONG! Yes, you're! :D

dhia adawiyah said...

@Sayidah Nafisah Ruslan betul tu ..

dhia adawiyah said...

@ELFarahin wahh .. terima kasih sgt2 sebab bagi opinion . alhamdulillah.. tapi .. haha .. bukan ex .. just, dia yang kita suka tapi pada masa juga kita tak boleh nak terima dia sebab kita takut kehilangan dia suatu hari nanti.

whatever said...

sedih la pulak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...