Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Monday, 30 April 2012

Surat Cinta Untuk Awak .

Assalamualaikum .
Apa Khabar ? Sihat ke ?
Dah makan ? Kalau belum , saya belanja awak makan nak ? tapi, awak bayar oke .. huhu ..

   Mesti awak dah tertanya - tanya mengapa surat ini dikirimkan kepaa awak bukan ? dan saya memohon maaf andai surat ini menganggu ruangan hidup awak . Sebenarnya, saya ingin berkenalan dengan awak sejak pertama kali kita bertemu . Tapi, mungkin juga awak tak perasan akan kehadiran saya di mana - mana .  

    Awak ingat tak masa pertama kali awak terlanggar saya di hadapan kantin sekolah ? Semua buku saya jatuh bertaburan dan nasib baiklah awak tolong kutip . Saat itu saya rasa itu adalah saat yang romantik . Terharunyer rasa masa tu .. Pipi saye merah macam pakai blusher aje.

    Sejak dari hari tu , saya tak boleh lupakan wajah dan suara awak tu . Makan tak lena . Tidur tak basah. Mandi tak kenyang .. Semuanya tak sempurna. Bila saya terserempak dengan awak atau terpandang awak dari jauh. Memang tak dapat digambarkan bagaimana hati saya berbunga-bunga melihat awak.

    Saya tahu .. cara ni memang tak ada style untuk meluahkan perasaan .. dan ianya merupakan cara zaman batu ( zaman Neolitik ). Tapi, bagi saya .. cara ini adalah cara yang romantik . Bibir saya mengukir senyuman secara tiba - tiba bila melihat awak. Saya tak tahu perasaan apakah yang timbul di hati saya ini ? Mungkin perasaan cinta ? Perasaan rindu pula timbul apabila saya berjauhan dengan awak. 


Tiada kata secantik bahasa yang mempu saya gambarkan kepada awak.
Saya tahu .. saya tak patut luahkan kata - kata begini pada awak . Tapi , ketahuilah . Hati saya tulus dan ikhlas pada awak ..

Kemudian , Si Lelaki membalas kembali surat tersebut .

    Pedulik apa aku ? Ada aku kesah dengan semua tu ?? Ehh .. kau tu syok sendiri ar . tak ada sesiapa yang nak balas cinta mengarut kau tu okey ! For your information .. aku dah ada awek . Aku takkan tinggalkan awek aku semata - mata untuk kau ! So , jangan perasan lah ! Terima kasih la banyak - banyak sebab sudi buat surat cinta panjang lebar ni . aku dah bakar dah pun . Tak berharga langsung !

Notes : Entri kali ini hanya rekaan semata - mata . Tiada kene mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

6 comments:

Rapunzeel Cikilolo said...

keh keh. lelaki super hot la dalam cerita ko tulis ni? haha

afini suhaimi said...

sedih nya (T_T)
kejam kamoo wahai lelaki ..
time kasih la skit ..


eh eh tiba2 emo ..
ehehe

dhia adawiyah said...

@Rapunzeel Cikilolo tu ar die . . lebih hot je ..

dhia adawiyah said...

@afini suhaimi haha .. a'ah .. rilex ~

Nira Karmila said...

sampainya hati~
kalau ya pun nak tolak, tak payahlah nak buat ayat menyakitkan hati..

dhia adawiyah said...

@Nira Karmila haha .. rekaan yang melebih - lebih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...