Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Sunday, 15 April 2012

CINTA .. I Will Piss You, But In A Sweet Way ... ( Tekan dan Baca Entri Ini )

Apa yang ingin aku ceritakan di sini taklah terlalu banyak . dan tiada perkara yang menarik tentang diriku. Aku ~


 Diriku ...
- Seorang kakak sulung " kak yong" yang menggalas tanggungjawab untuk membimbing adik - adiknya. mampu kah aku ? kakak yang garang. ya , aku memang garang dengan adik - adikku. Tapi, aku tak lah garang dengan orang lain.

- Seorang pelajar 17 tahun yang belum cukup umur 17 tahun lagi.

- Bakal menghadapi peperiksaan SPM dan itu sungguh membuatkan diri dan hidup aku rasa sempit. Bagai tiada ruang dan tidak cukup oksigen untuk aku terus bernafas.Ianya sedikit sebanyak membuatkan aku rasa tertekan.

- Seorang yang kecil lagi merendah diri. 

- Bakal menamatkan zaman persekolahan . Argghh !! Tak nak .. !

- Aku takut untuk bergerak seorang diri untuk melangkah jauh ke masa depan. Aku dapat merasakan yang aku tak mampu untuk hadapi semua ini .

- Aku keliru dan buntu dengan diri aku sendiri. Aku dah sesat dalam dunia angan - anganku. Bagaimana caranya untuk aku berpatah balik ke dunia realiti agar aku berjaya mencapai kejayaan di masa depan. 

Cinta ...
- Cinta .. kadang - kadang ia adalah sesuatu yang indah dan kemudian perlahan - lahan ia akan menyakitkan hati kita. Pengalaman pahit membuatkan aku tak terima sesiapa lagi dalam hatiku. Masih tertutup. Dan masih menunggu putera idaman datang menjemput aku untuk keluar dari dunia angan - anganku. Siapakah Putera itu ??

- Aku selesa dijadikan seorang kawan kepada seorang kawan. Cukup menyenangkan hatiku yang hampir Rapuh.

- Cuba untuk menjauhkan diri dari CINTA. Walaupun tidak cukup tanah untuk aku berlari di atas bumi ini . Aku akan terus berlari sekuat tenagaku.

- Aku selalu teringat akan ayat ni dan ianya sering bermain di mindaku saat aku melihat mana - mana lelaki. " Sayang tak Semestinya Memiliki"

- Ya ! Bak kata Liyana Jasmay, "Aku Tak Percaya Cinta"

- ouhh Ya ! I like to be single ! Tadi, tengah dok layan blog lain, terrrrrrmasuk pulak ke blog ni .. "Tentang Cinta" Terrrrr klik pulak kat tajuk " 6 Reason Why Sweet To Be Single " Wahh !! Tajuk diaaa .. apa yang penting aku suka "Jadi rakan yang baik" Ya . Seperti yang che' dah habaq tadi .. che' sukaq gila jadi sahabat yang baik kepada seorang sahabat. Tak adalah menyakitkan sangat kan ? kebanyakan masalah boleh berkongsi dengan depa . Depa bagi nasihat kat kita . Wahh ..



- Di samping itu, kita boleh luangkan masa dengan ibubapa di rumah. Tak adalah asyik nak pergi dating jee .. (wajib ke dating ? ) perlu ke ? haha .. kalau pasal cinta, memang che' boikot gila. bantah !

- You !! tak payah nak nangis- nangis pasal cinta. Perempuan je lebih - lebih nak nangis bila breaks ! Oppss ! ..
Ya . Che habaq ni semua sebab che dah lalui nya dan che' tak nak laluinya sekali lagi . 

- One More ! Boleh isi masa dengan keje part time .. masyuk banyak .. bukan keluar banyak okey ..

- Ya . kadang - kadang aku ni terlalu jiwang, ada pantun, sajak, puisi, cerpen dan novel tentang cinta yang aku hasilkan . namun, semua itu tak memantahkan semangat aku untuk berkarya sebagai seorang pelajar sastera .

- Yeah !  Tak perlu risau jika  cinta lelaki itu masih setia pada  kita ataupun tidak . Tak perlu nak ragu - ragu. Just, teruskan hidup kita .

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...