Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Tuesday, 17 January 2012

Trying To Forgiving Someone . But , its hurt !

Kadang - kadang Allah hilangkan matahari . Kemudian , DIA turunkan hujan , kilat dan petir . Puas kita cari di mana matahari yang hilang ituTanpa kita sedari .. Allah berikan sebuah pelangi yang indah kepada kita .

  # Jangan terlalu taksub dengan orang yang berada di kejauhan . Sedari lah , orang yang ada di depan mata kita adalah permata yang hanya menunggu masa untuk bersinar dalam hidup kita .

Kata hati kita berbelah bahagi , kadang - kadang berkata "Ya" dan kadang - kadang berkata "Tidak". Semua itu akan membuatkan kita terlalu stress memikirkannya . Kadang - kadang juga mengambil masa beberapa hari , berminggu , berbulan, dan  bertahun untuk memaafkan seseorang yang pernah menyakiti hati kita tanpa orang itu sedari atau secara sengaja . 

" Memaafkan adalah lebih baik " 

Tetapi untuk menerima kenyataan yang berlaku , mungkin agak sukar. Agak sukar juga untuk melupakan orang yang pernah membuatkan hati kita betul - betul DOWN ! Setiap lumrah hidup , mesti ada pertemuan dan perpisahan.  

Belajar untuk memaafkan seseorang itu mungkin agak lama dan mengambil masa yang sangat panjang. Tapi ,ketahuilah .. amat perit untuk lalui kehidupan pada setiap hari . Asyik berfikir tentangnya. Seseorang yang pernah menjadi teman istimewa dalam hidupku . Seseorang yang selalu aku ambil berat tentangnya.

Aq tahu , memohon pertolongan kepada NYA adalah jalan yang terbaik . Akan ku usahakan untuk melupakan semua ini.


* I'm trying to forgiving someone too . and its so hurt .

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

2 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

maaf dan berlalu pergi. tu paling simple.

dhia adawiyah said...

# rapuunzel cikilolo
-terima kasih . :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...