Tuan Belog

My photo
Blogging since 18 November 2011. Heyyy, slowly I'm backk ! dhiaadawiyah@gmail.com

Thursday, 8 December 2011

Mane ade campak ?? Baling je ...

07 Disember 2011

Tadi time aq tengah borak-borak dengan abah .. tibe-tibe Iffah datang ...

Me : ( mengadu ) Abah ! tadi mase akak dengan mama tengah memasak , adik campak Ah Long kat dalam besen merah yang ada air kat belakang tuu .. ! 

( aq ceritakan kejadian tu kembali )


Mule-mule tengah memasak .. tibe-tibe terdengar bunyi air kene curah .. ( shruuhhh ! *bunyi air kene curah ).. kitorang pun tengok la .  

Mama : Ha ! Adik ! Adik buat ape dengan air besen tu ? main air ye ?!

( Adik diam je dengan muka bersalah , baju adik pun habis basah ! )


Lepas siap memasak .. mama ke ruang tamu ..nak letak lauk atas meja makan..  Mama ternampak Ah Long basah kuyup . )


Mama : Ha ! Ah Long ! Kenape basah ni ? nak kate hujan, kat luar tu terang je .. main air jugak ke ??


Aq pun datang tengok .. berdiri n termenung . dok pikir2 jap ..


Me : Mama ??! entah entah ??


Aq n mama berpandangan dengan muka terkejut .


Me & Mama : ( serentak kitorang cakap ) Adik campak Ah Long dalam besen ??!!! 


Mama : Haiiyy ... ! bertuah betul la budak ni ... kesian Ah long .. akak , pegi jemur Ah Long kat luar ..


Aq pun terpikir .. JEMUR KAT LUAR ?? Sangkut dengan hanger ke ? *haha . tak delah ~ gurau je ..
Aq pun bawak Ah Long kat luar . letak die kat tengah2 panas tu .. bagi kering ..


Me : (dalam hati ) Hm .. tak pasal pasal kene mandi macam dekat waterpark .


(kembali kepada perbualan aq and abah tadi )


Abah : Kenape adik campak Ah long dalam air kat dalam besen tu ??


Adik : Eh ? Mane ade campak ? Baling je ... ( dengan muka yang tak bersalah )

Me and Abah : **** (sengih sengih je )


Me : ( dalam hati ) ya allah ! Same la tuuu .. adoiiyyy ~ adik ..


* Ah Long - Kucing Jantan kesayangan aq yang selalu dibuli oleh adik Iffah ..

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ni, datang lagi . :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...